A l’IoTS World Congress veiem projectes de tota mena, des de tecnologies de telecomunicacions innovadores fins a casos d’ús reals on s’aplica aquesta tecnologia. L’Internet de les coses pot abastar qualsevol àmbit, és per això que en aquest congrés es proposen solucions per a infinitat de necessitats actuals.
Us portem un cas d’ús presentat a l’Internet of Things Solutions World Congress protagonitzat per Emergency One i Vodafone on mostren un camió de bombers connectat que permet entendre i monitorar de forma molt més eficient les diferents sortides d’emergències que realitzi.
En què consisteix?
Es tracta d’un camió de bombers equipat amb un conjunt de solucions que permeten l’automatització de diferents tasques des d’un tauler de control centralitzat. Mitjançant sensors, etiquetes i hardware de radiofreqüència permet assegurar-se que totes les eines necessàries per a l’emergència són a bord del camió, i disposar d’una major assegurança que els professionals podran solucionar l’emergència amb menors errors humans (errors de falta de material).
També disposa de sensors d’aigua per comprovar el nivell que equipa i conèixer també la quantitat d’aigua que s’ha utilitzat en cada actuació.
L’objectiu d’aquest camió és, per una banda, controlar tot el material vital que s’utilitza en cada actuació, i per l’altra, realitzar informes i conèixer amb major precisió com s’ha dut a terme la solució de l’emergència. També, quan sigui necessari, el camió pot recopilar totes les dades i generar un informe postactuació que mostri qui estava a bord, quant de temps va durar l’emergència i altres dades d’interès per realitzar una valoració i descobrir en què es podria haver millorat la sortida.
L’Internet de les Coses pot ser aplicat en tots els àmbits, i potser un dels més crítics però que alhora pot aportar una millora més gran a la qualitat de vida dels ciutadans són els serveis d’emergència.