L’aplicació de mapes de Google està d’enhorabona, ja que aquesta darrera setmana ha celebrat el seu 15è aniversari. Des de l’inici, Google Maps ha estat un servei amb una quantitat important de serveis relacionats amb la cartografia, la mobilitat personal i la informació empresarial.
Google ha decidit aprofitar l’ocasió per implementar un disseny completament renovat de l’aplicació mòbil. Fins ara, les seccions es classificaven en el menú lateral. La nova versió -disponible per Android i iOS- l’elimina per deixar pas a una distribució per pestanyes. És a dir, tota la informació s’organitza, ara, en cinc seccions: Explorar, desplaçaments, desat, contribueix i novetats.
La primera secció conté el mapa amb els punts d’interès, comerços i informació de transport públic i tràfic; la segona mostra l’estat en temps real de les rutes més habituals; la tercera exposa aquelles ubicacions que hàgim desat a preferits o en qualsevol de les llistes personalitzades; a la quarta es pot veure el nivell de Local Guide i les darreres edicions o valoracions publicades; finalment, la darrera s’actualitza constantment amb els darrers missatges.
A més, aquest redisseny inclou també l’actualització del logotip del servei. Segons l’empresa, aquest canvi reflecteix l’evolució de Google Maps a l’hora de cartografiar el món. El disseny del mapa amb la gran G ha estat substituït pel famós pin amb els colors corporatius de Google.
Tanmateix, l’aplicació encara no disposa d’indicacions de veu en català, tal com va denunciar fa uns mesos la Plataforma per la Llengua.
L’actualització de l’aplicació amb la distribució per pestanyes i la nova icona ja està disponible a Google Play i App Store. La versió web, en canvi, no ha patit cap actualització de disseny.
Què us sembla l’evolució de Google Maps? Trobeu que el nou disseny facilita la usabilitat de l’aplicació?