Ahir diumenge, un dia abans de l’inici del Mobile World Congress, l’empresa xinesa Huawei va aprofitar per presentar els seus nous productes. La diversitat i la multiplicitat d’opcions són moltes i és que de cadascun dels nous productes hi ha moltes variants a escollir. Parlem del Huawei MateBook X Pro i de la sèrie de tauletes Huawei MediaPad M5.
Com és el MateBook X Pro?
El MateBook X Pro és el nou portàtil de Huawei, que compta amb pantalla FullView, a banda de gaudir d’una pantalla de 13.9 polzades i 3K tàctil. La resolució és de 3000 x 2000 p i la seva relació d’aspecte és de 3:2.
Pel que fa al disseny, es tracta d’un ordinador ultra prim, de 14,6 mm i 1,33 kg. És de cos metàl·lic i hi ha dos colors disponibles per a la seva venda: l’Space Grey i el Mystic Silver.
En referència al seu funcionament, té un processador Intel i7 o i5, segons la versió escollida, i una gràfica NVIDIA GeForce MX150 amb 2GB de GDDR5. Quant a la reproducció de vídeo, de l’àudio se n’encarrega Dolby Atmos Sound System i la bateria permet fins a 12h de reproducció de vídeo a 1080p. Es tracta d’una bateria de 57.4Wh, que permet treballar amb el portàtil fins a 14h hores seguides (tot i que és clar que no és l’ideal per a la salut).
Finalment, perfilem els últims detalls d’aquest Huawei MateBook X Pro. El botó d’encesa té sensor dactilar i asseguren que des del moment en què està apagat fins el moment en què s’arriba a l’escriptori de Windows triga només 7.8 segons. Per la càrrega, un adaptador permet realitzar-la amb un USB-C. I si el que es vol és connectar-se, la xarxa wi-fi té una velocitat de fins a 20Mbps, a banda de tenir-hi també l’opció Huawei Share. Un detall més, per a aquella gent preocupada sobretot per la privacitat, és el fet que la càmera està incrustada a l’ordinador i només apareix si es prem el botó indicat, de manera que queda tapada mentre no es fa servir.
La sèrie de tauletes Huawei MediaPad M5 ofereix moltes possibilitats
Amb una pantalla 2K, la sèrie Huawei MediaPad M5 està dissenyada amb un vidre 2.5D i millorada amb ClariVu 5.0. Tant en la tauleta de 8.4 polzades com en la de 10.8, el cos és metàl·lic i té disponibilitat en dos colors: Champagne Gold i Space Grey.
En la versió més petita, hi ha dos altaveus estèreo. Funciona amb un processador Kirin de la sèrie 960 i amb la interfície de Huawei EMUI 8.0. A més, la seva bateria és de 5100 mAh, amb la tecnologia Huawei QuickCharge. Pel que fa a la versió de 10.8 polzades, hi ha el mateix processador, interfície i QuickCharge, però hi trobem quatre altaveus en comptes de dos i una bateria de 7500 mAh. A més a més, aquesta última tauleta té encara algun afegit més: una millora d’Android amb una experiència Desktop View. Hi ha també Pogo Pins, és a dir, que s’hi pot connectar un teclat.
Ara bé, el Huawei MediaPad M5 Pro, és a dir, el millor d’aquesta sèrie, té encara un element més. Es tracta del Huawei M-Pen, exclusiu per a aquest MediaPad M5 Pro. Aquest llapis tàctil té botons d’accés directe i una sensibilitat de 4096 nivells per tal de fer perfecta l’experiència amb la tauleta.
Taula de preus
Huawei MateBook X Pro | i5/8GB/256GB MW150 | 1499€ |
i5/8GB/512GB MX150 | 1699€ | |
i7/16GB/512GB MX150 | 1899€ | |
Huawei MediaPad M5 8.4 polzades | 4GB+32GB WIFI | 349€ |
4GB+64GB WIFI | 399€ | |
4GB+128GB WIFI | 449€ | |
4GB+32GB LTE | 399€ | |
4GB+64GB LTE | 449€ | |
4GB+128GB LTE | 499€ | |
Huawei MediaPad M5 10.8 polzades | 4GB+32GB WIFI | 399€ |
4GB+64GB WIFI | 449€ | |
4GB+128GB WIFI | 499€ | |
4GB+32GB LTE | 449€ | |
4GB+64GB LTE | 499€ | |
4GB+128GB LTE | 549€ | |
Huawei MediaPad M5 Pro 10.8 polzades | 4GB+64GB WIFI | 499€ |
4GB+128GB WIFI | 549€ | |
4GB+64GB LTE | 549€ | |
4GB+128GB LTE | 599€ |
Disponibilitat de la sèrie Huawei MediaPad M5 i Huawei MateBook X Pro
Pel que fa a la disponibilitat dels productes, no són tots iguals. El Huawei MediaPad M5 de 8.4 polzades i el de 10.8 polzades ja estan disponibles a Catalunya a partir d’avui. Per l’altre, el Pro de 10.8 polzades, caldrà esperar fins al proper mes de maig.
Finalment, el Huawei MateBook X Pro no sortirà la venda a la Xina, Estats Units, Aràbia Saudita, Alemanya, Itàlia, els Països Nòrdics, Espanya i Catalunya fins el segon trimestre de 2018.