- Acord de col·laboració entre la UPC i Siemens per potenciar la innovació i la investigació en el sector energètic
- Es busca fomentar la col·laboració entre universitat i empresa
La Universitat Politècncia de Catalunya (UPC) i Siemens han signat un acord de col·laboració amb l’objectiu de potenciar les activitats d’innovació i recerca en els camps de l’anàlisi de dades i la intel·ligència artificial en el sector energètic. El conveni també vol fomentar la investigació i la col·laboració entre l’empresa i la Universitat en aquest àmbit.
El rector de la UPC, Francesc Torres, i el director general de les divisions Power & Gas i Power Services de Siemens Espanya, Olivier Bècle, han signat, el 26 d’octubre, un conveni de col·laboració de gran rellevància per conèixer les necessitats futures en la digitalització del sector de l’energía.
Amb aquest objectiu, el conveni permetrà establir aliances estratègiques entre l’empresa i la Universitat per a enfortir la digitalització del sector de la generació d’energia: projectes conjunts de recerca i innovació basats en casos d’ús, organització de workshops, seminaris i creative labs, i la recerca de finançament tant públic com privat per impulsar projectes de recerca en aquests camps.
El conveni també està orientat a reforçar l’activitat del MindSphere Application Center (MAC), el hub d’innovació de Siemens ubicat a Cornellà de Lloblegat. Aquest centre tecnològic promou el desenvolupament per al sector energètic de solucions digitals entre les quals es troba l’ús de Mindsphere, la plataforma cloud de la companyia per IOT industrial.
Olivier Bècle, de Siemens Espanya, ha destacat la importància d’impulsar la relació empresa- universitat en els àmbits d’innovació digital per millorar la competitividad. Per la seva banda, el rector de la UPC, Francesc Torres, ha afirmat que “aquest conveni és un magnífic exemple de cooperació universitat-empresa en temes de màxima actualitat, com són l’anàlisi de dades i la intel·ligència artificial, orientat a satisfer les necessitats de la societat. ”
Aquest article es tracta d’una nota de premsa traduïda, proporcionada per l’empresa i sense modificar. És per això que pot tenir una visió subjectiva del producte, tingueu-ho en compte a l’hora de valorar-lo.