Estem ja a desembre, però el Barcelona Games World 2018 ens ha omplert de ganes d’estiu després de fer un primer tast de Summer in Mara, el nou videojoc dels creadors de Deiland (Chibig Studio). Hem pogut acompanyar la Koa durant uns minuts en els quals hem pogut fer una mica de tot i us en portem les primeres impressions.
Evolució, grandiloqüència i diversitat
Summer in Mara segueix les petjades de la fórmula d’èxit de Deiland (just el que demanava una comunitat amb ganes de més). Hi trobarem mecàniques conegudes, picades d’ullet i una estètica d’estil similar. Tot i això, les primeres paraules que se’ns han vingut al cap en agafar el comandament han estat: “És tot més gran”. Sobretot en les possibilitats d’exploració i el mateix món, que sembla anar bastant més enllà del que hem pogut veure.
De fet, la demostració jugable s’acaba quan agafes un vaixell que segurament ens porti a altres llocs per conèixer a fons. Aquesta evolució reforça una de les grans bases d’aquesta mena de videojocs: gaudir de l’entorn i explorar relaxadament mentre realitzes una missió amb tota la calma del món. Allò que es pot complir en uns minuts, et pot portar fins i tot hores depenent de com t’ho prenguis a l’hora de jugar.
Més enllà de l’essència
Pel que fa a la temàtica, Summer in Mara també serà un videojoc basat en la recol·lecció de recursos i la creació d’objectes. Haurem de cuidar la nostra pròpia illa i sobreviure, però tot apunta que hi haurà encara més varietat de tasques que a Deiland. Nosaltres vam haver de recol·lectar unes taronges, alimentar uns porcs, conrear i collir unes pastanagues, pujar a una muntanya per il·luminar una torxa amb un bastó de foc, etc.
A nivell argumental, Summer in Mara ens guarda una història que anirà més enllà de fer-nos càrrec de la nostra illa. Hi haurà altres illes que guardaran molts secrets que la Koa haurà de descobrir per complir la missió que se li encomanarà. El factor aventura guanyarà molt pes sense deixar de banda el farming i crafting.
Koa, una protagonista amb carisma
Una de les sorpreses més agradables mentre jugàvem Summer in Mara ha estat la mateixa protagonista, qui ens ha captivat amb el seu caràcter rebel, una mica trapella i obstinat, però també la seva energia, alegria i ganes d’aprendre i conèixer coses noves. Un símptoma que demostra el major nivell d’exploració que tindrà el títol. De fet, a banda de la seva àvia Haku (que també tindrà bastant protagonisme en la trama), coneixerem més de 20 personatges.
Summer in Mara es llançarà durant 2019, probablement a l’estiu. Pròximament llançaran una nova campanya de mecenatge, tal com van realitzar amb Deiland per finançar les diverses versions, implementar millores i afegir més contingut. Ja tenim ganes d’acompanyar la Koa en el seu vaixell per conèixer i explorar la resta d’illes i ajudar-la a complir la seva missió!