Si Uber era un servei desconegut per al gran públic, avui la vaga de taxistes contra ell ha aconseguit tot el contrari. L’aplicació s’ha enfilat als primers llocs de les més descarregades mentre que els responsables han aprofitat per anunciar descomptes del 50% mentre duri la vaga.
Els taxistes han convocat una jornada de vaga a Madrid i Barcelona com a senyal de protesta per l’entrada en el mercat de serveis de transport alternatius de l’estil de Uber. La reivindicació que tenia com a objectiu exigir al Govern que garanteixi que no puguin realitzar aquest tipus de serveis, sembla estar aconseguint tot el contrari.
No ens enganyem, Uber no era un servei mega-conegut i el gran públic no estava al corrent del que oferia i pretenia. Precisament això és el que ha canviat amb la vaga de taxistes i des Uber han sabut aprofitar molt bé la tessitura. En llegir sobre la vaga en tots els diaris nacionals, són molts els que han començat a buscar Uber per intentar conèixer més detalls del servei.
A la imatge superior veiem un gràfic de Google Trends que mostra el creixent interès en les recerques d’aquest servei. El que era reservat a uns pocs, s’ha convertit en una cosa molt més important i la vaga ha estat el colofó. L’aplicació d’Uber s’ha situat en les primeres posicions de les principals botigues, cosa que no havíem vist fins al moment.
Descompte del 50% durant la vaga
El cop de gràcia ha arribat quan hem conegut que Uber anava a aplicar un descompte del 50% a totes les seves tarifes mentre duri la vaga de taxistes. Sense entrar a valorar la legalitat o no del servei, es tracta d’una estratègia brillant per donar-se a conèixer que ha aconseguit els seus fruits i que ha aconseguit el que a altres els costa milions d’euros en publicitat aconseguir